Nuffnang Advertisement

Friday, July 29, 2011

Persiapan menyambut Ramadhan...

Kau ingat kau permaisuri ada persiapan bagai.....maksud aku persiapan diri dan kecantikan. Walaupun pun benda ni aku selalu buat tapi bila dilakukan waktu2 nak dekat raya perasaan dia lain dowh. Setahun sekali kan apa salahnyer manja kan diri. Penat tu cari duit.  Selalu nyer sebelum puasa atau awal puasa aku akan makesure benda2 semua akan dilaksanakan :-

1. Kemas rumah - Buang barang yang tak berguna, baju2 lama, toys anak aku yang dah patah2, cuci kipas yang dah berkarat, hantar carpet cuci, service aircond....bla2. Selalunyer akan upah dua orang maid tolong aku cuci rumah....makesure lantai berkilat. Mmg lah selalu aku cuci tapi yang ini habis2 yang major cuci punya.

2. Baju Kurung - Selalumyer aku akan hantar kain utk dijahit nak pakai waktu puasa nanti. Kain cotton tak lah panas sangat.

3. Colour Rambur - Ini harus ala2 perubahan semasa menyambut Hari Raya nanti. Selalu nyer aku akan gi awal macam seminggu puasa. Giler melampau kan ingat artis ker? Lantak janji mak puas hati. Bukan selalu uolls.....

4. Dentist - Tampal yang mana berlubang, buang yang mana2 patut kalau duit lebih tahun ni ingat nak buat "Bright Smile".

5. Facial - Dua minggu sebelum Raya agar aku tanpa berseri di pagi Raya (sila muntah). Bulan puasa kan banyak masa so apa salahnyer buat benda2 semua ni. Tak ada makna nyer aku nak berpeluh ketiak uli doh buat kuih Raya. Itu pun kalau jadi kalau hangus......En Win akan perli selama 8 tahun.

6. Hamman - Kalau aku budget lebih akan gi buat Hamman (buang daki kat badan). Ingat tahun ni nak angkut anak2 aku sekali....tak boleh tahan tgk tengkuk & ketiak dah hitam.

7. Manicure & Padicure - Ngada nyer aku....tapi suka Raya2 kuku cantik. (ini pun kalau budget lebih). Selalunyer aku akan paksa En Win bayar. Sekali sekali anja2 ngan laki.

Ini lah aktiviti aku sebulan bila waktu puasa. Itu sebab aku akan beli baju dan persiapan barang awal jadi bulan puasa dapat aku manja kan diri sendiri. En Win pun tak boleh bising sbb aku dah siapkan semua keperluaan utk Raya. Selalu nyer buat semua ni gunakan duit sendiri tak berani mintak En Win nanti membebel sampai aku boleh jadi Hantu Kak Limah.... so duit aku suka hati aku lah!!! U nak cantik sila guna duit sendiri....kejam tak sbb cantik sorang2.

No comments: