Nuffnang Advertisement

Saturday, June 18, 2011

Home Alone.....

Kesian i uolls kena duduk rumah sorang2 dari Jumaat sampai hari Ahad. En Win, Kids and In Law jalan2 gi Terengganu. I tak ikut sbb malas (boleh tak jawapan macam tu) nampak sangat jahat kan tak nak jln2 ngan family.

Bukan lah.....actually pergi Tengganu ni last minutes punya plan so I banyak kerja utk di settlekan hujung minggu. En Win pergi Jumaat malam Ahad tengahari dah balik....so i rasa a bit rushing and memenatkan. I prefer jln2 ni kena plan sikit tak suka kelam kabut macam ni.....at least kalau balik dari bercuti semua benda dah settle tak ada lah tension sangat bila balik rumah. So En Win decide dia bawak anak dan inlaw aku duduk rumah settle benda2 & tgk kedai kat KL. Kalau i ikut siapa nak basuh baju sekolah, kasut sekolah, hantar baju dobi, gi pasar macam2 lagi lah.....I kan baik uolls (sila muntah). Lagipun next week aku ngan En Win nak holiday cause our annivessary.....tak jauh PD jer.....just spent time berdua2an.

Ini bermakna hari Sabtu tengahari aku free.....tanduk aku dah mula keluar macam2 plan aku buat.....nak gi facial lah....thai massage lah.....beli baju lah.....beli kasut lah. Janji2 tak guna credit card i guna cash jer. Laju jer aku kan after settle kerja2 rumah semua kul 12 aku dah terpajak kat KLCC untuk menjalankan aktiviti yang dah lama aku tak buat (jln sorang2 terasa remaja uolls). Dapatlah aku beli baju & kasut ngan aman nyer...uolls tahu lah kalau ada monster aku tu nak pegang baju pun dia dah menjerit "kalau mama beli....kitaorg pun nak jugak" boleh tak mcm tu main ugut2 mak bapak. Dengan baju2 tidur pun aku beli sekali alang2 penyeluk pekasam biar sampai kepanggal lengan...cewah!! mentang2 dapat shopping tiba2 terrer pulak berperibahasa. Dah settle shopping.... apa lagi Thai massage lah....heaven uolls. Facial tak jadi bulan depan laks budget dah lari sbb beli baju tidur (maklumlah nak honeymoon harus cari baju jarang....geli tak telinga uolls....hahahaha). 

Malam pun aku dah plan kan aktiviti.....nak gi dinner after that karaoke lepas itu aktiviti berjimba yang dah lama aku tak buat. Jgn memandang serong kerana semua aktiviti ini aku telah mendapatkan kebenaran dan perlepasan dari En Win. Thank you darling...... turn u pulak jaga anak2 wife u ni nak jadi remaja jap.

Ahad.....duduk rumah jer kut or gi rumah mak aku cari makanan.... harus lah mak aku masak sedap kan. Best2! sekali sekala jadi org bujang.

No comments: