Nuffnang Advertisement

Tuesday, May 10, 2011

Mother's Day & Birthday celebration

Actually emak punya birthday 6 Mei (Jumaat) tapi disebabkan aku tak ada kena attend wedding kat Palong so we all decide buat hari Ahad. So pagi tu aku anak beranak just call emak and wish happy birthday jer....macam sedih jer suara mak aku sebab tak dapat datang rumah macam tiap2 tahun aku buat.

Selalu nyer kalau birthday mak or abah hari tu jugak we all adik beradik akan berkumpul bawak gi makan atau emak masak and makan ramai2. Sebenarnyer aku dah pakat adik beradik nak buat party hari ahad....tanpa pengetahuan mak. Kak Long buat kuih....kak ngah order nasi lemak & satay.....Aku paling senang beli buah & bawak air.... hetty ngan Wan kena beli Cake.  Adik beradik plus mak bapak aku semua duduk puchong cuma aku jer tercampak duduk Keramat. So decide buat kat rumah Kak Ngah senang sikit mak aku nak datang.

By 6.30pm semua makanan dah ready and adik-beradik semua dah sampai.... call abah suruh bawak mak datang rumah kak ngah. Mak aku kan tahu dia ingat bapak aku nak bawak gi kedai so pakai T-shirt longgar & tudung yg colour tak match langsung. Suka hati lah mak janji bahagia.  Apa lagi sampai jer rumah kak ngah "SUPRISE". Mak i terperanjat uolls habis muka kakak aku dilempang yer sbb terperanjat.....mak malu ngan menantu2......so sweeetttttt.

Acara dimulakan dengan bacaan doa dari adik lelaki aku.....iyo2 jer lah kau Wan. Lepas tu apa lagi potong cake lah. Nampak sangat muka mak happy......sayang sangat kat mak. Dalam hati aku ni selalu rasa terkilan sebab tak dapat jenguk mak selalu......mak very sensitive kalau aku senyap jer tak call dia dalam 2 hari nanti dia merajuk....mengadu kat abah kata anak2 dia dah tak ingatkan dia lagi. Sorry....elly janji akan luangkan lebih masa ngan mak....selalu ingatkan mak tapi  masa tak mengizinkan. JANJI2 akan call mak tiap2 hari. Tapi emak faham ngan keadaan aku..... kalau aku tak dapat datang rumah mak sbb hujung minggu aku busy handle anak2.....aku akan ajak emak datang rumah mkn malam sama2. Hujung tahun nanti kita cuti sama2 yer....promise. 

Elly doakan agar mak sentiasa sihat....hidup bahagia ngan abah & anak2 hingga keakhir hayat. Amin.....

Potong Cake....



Mak dikelilingi cucu2. Anak kak Long tujuh.... kak ngah ada tiga..... aku cuma dua..... Juli ada dua (tak dapat hari tu). So total cucu 14 orang.

 With anak dan menantu.

With anak2....

No comments: