Nuffnang Advertisement

Wednesday, April 20, 2011

Buang anak......18SX

Aku cukup menyampah betul kalau baca surat khabar.....kes buang2 anak ni. Bangang ker aper??? Romen tau....pancut luar tak tahu.

Selalu nyer kalau korang baca yang buang2 anak ni mesti student U....or budak2 muda. Korang2 ni belajar bukan main pandai...tapi part romen bodoh lah pulak. Tak boleh ker korang sebelum romen tu beli condom dulu....alasan tak sedap kalau pakai condom tak rasa kenikmatan nyer....kepala hotak korang. Habis tu kalau mengandung nikmat lah sangat. Lagi satu kalau korang tak nak anak tu waktu usia kandungan sebulan gi lah clinic buang (bukan ajar benda jahat yer).

Tapi dari sudut lain.....mungkin perempuan ni rasa bila dia mengandung lelaki ni akan bertanggung jawab...itu sbb agak nyer dia meneruskan kandungan tu.....may be waktu romen tu lelaki tu janji akan bertanggung jawab...mungkin perempuan tu nak pegang lelaki tu supaya tak akan tinggal kan dia. Tapi bagi aku alasan tu semua mengarut....tuhan bagi kita otak berfikir kalau lelaki tu betul2 sayangkan kan korang dia tak akan buat macam ni. Nafsu....yes! mmg x boleh kawal tapi tolonglah....jgn sampai mengandung. Jaga lah sikit maruah keluarga. Aku pun takut jugak sebab aku ada dua anak perempuan....tak blh nak ckp besar & kena sentiasa berhati-hati.

Tapi aku perasan kes2 macam ni selalu nyer terjadi di kampung or budak2 kampung yang baru datang KL. Sbb aku jarang dgr budak2 bandar buat perkara2 macam ni. Aku rasa mungkin cara pemikiran diorang lain kot. Aku bukan nak sokong orang bandar tapi betul tak apa yang aku cakap. Kalau ya pun korang nak teruskan kandungan tu.....jgn lah bunuh budak yg tak bersalah tu. Korang bagi lah kat mana2.....letak lah kat masjid ker, rumah kebajikan ker....ini yg buang kat tong sampah tu kenapa!!!Aku pun dulu jahat....tapi aku blh fikir mana baik mana buruk.....maruah keluarga kena jaga.

Yang penting budak2 muda kita kena bagi kesedaran..... Kerajaan kena bersikap terbuka....pelajaran ttg seks harus berikan....tapi kena bagitahu akibat nyer sekali ap bila kita mengadakan seks terlarang. Dah kawin esok romen lah korang sampai pengsan....

2 comments:

Anonymous said...

sedap dia je ckp budak kampung yg slalu buang anak, perghh.. berbisa mulut mu itu bai.. statistik mane rujuk ni, men tembak je ke? hati2 ye buat statement..

Anonymous said...

setuju. ramai budak kampung culture shock.budak bandar buat jugak, tapi tau nak prevent dr ngandung.pandai buat pandai simpan ah.budak kampung ni buat pandai, tapi simpan tak tau.