Nuffnang Advertisement

Friday, January 21, 2011

Chef Elly!!!

Sila muntah darah dgn tajuk diatas.... Aku ni bukan lah tak tahu memasak langsung tapi boleh lah dikatakan setanding dengan Chef2 kat Malaysia ni!! (sila lempang diri sendiri bila baca kenyataan ni). Setakat masak simple2 ni pejam mata jer pun aku boleh buat...lain lah kalau kau suruh aku masak laksa ker, mee bandung ker, Rendang kerang ker....mmg lah aku kena rujuk buku resepi. Cuma aku ni malas n tak ada masa. Cuba korang fikir sampai rumah dah pukul 7.30pm...lepas tu mandi dah dekat pukul 8pm. Bila masa aku nak masak, nak ajar anak lagi, basuh kain, lipat baju. Kerja paling senang makan jer kat kedai depan rumah. Tak payah basuh kuali. Hari minggu pulak time tu lah kena hantar anak gi kelas ngaji lah, tarian ballet lah, facial lah, gi kedai lah... (banyak kan alasan aku) tapi ini lah sebenar nyer. Nasib baik Pak Win tu baik...tak banyak cerita. Dia faham wife dia yg vogue ni busy.

Cuti Thaipusam hari tu aku janji nak masak...berkobar-kobar ni gi Pasar. Tapi bila bangun jer kepala otak aku terbayang-bayang shopping complex.... ingat nak Shopping baju & kasut utk pakai gi office....makna nyer tengahari x jadi  masak. Jimat gas rumah aku yg setahun tak bertukar-tukar. Balik dari shopping dah petang. Alamak!! malam ni nak mkn apa yer...seperti biasa kepala aku laju jer ingat makan kedai jer lah. Tiba2 hujan pulak...padan muka aku... makna nyer kena jugak aku masak. Apa aku nak masak ni!!! Lauk yg paling senang di dunia "Sup Ayam utk anak2".....n ...." Ikan masak Cili utk Suami".

Jom kita tgk Chef Elly masak.....



Bahan2 utk Sup Ayam

Bahan2 utk Ikan Kembung Cili


Lihat lah hasil nyer........

-
-
-
-
-
-
-

Tu lah.... aku dah cakap setanding ngan Chef2 kat Malaysia ni korang x percaya..... menangis Chef Wan tengok aku masak. Dan akhirnyer......jeng3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
malunyer nak tunjuk
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Licin....sedap giler. Sila angguk kan kepala anda tanda setuju. Nak order sila call saya......

1 comment:

Jue.. said...

akk..eeee..berkenannyer saye dgn piring warne hijau mcm bunge tue..comei...