Nuffnang Advertisement

Tuesday, February 1, 2011

Beg...

Waktu aku remaja dulu (sekarang pun remaja jugak.... sebab aku tak akan tua & sentiasa vogue) aku mmg giler dgn handbag.....pantang nampak mesti beli. Yang besar....yang kecil....semua colour beg aku ada. Tak tahulah kenapa aku x leh tgk handbag tangan aku gatal jer gi beli. Katalah tgh aku window shopping aku ternampak beg & tak cukup duit nak beli.....malam tu aku mesti termimpi beg yg aku minat tu & satu kerja pun aku tak  boleh buat asyik teringat jer (ngada kan bila mengaji satu baris pun aku x boleh ingat lansung) & esok pagi2 aku nak terpancul kat depan pintu shopping complex tu nak  beli handbag yg aku nampak semalam.

Sekarang hobby beli handbag ni dah kurang sikit. Aku had kan setahun 2 kali saja. Aku akan cari yg berkualiti (yang ada brand) and mahal sikit. Ini cara aku sekarang utk merewardkan diri aku yg penat bekerja. So bila aku nampak handbag yg aku beli tu so aku tahu betapa gigihnyer aku mengumpul duit utk mendapatkan beg yg aku inginkan (salah satu cara dgn main kutu & satu cara lagi bodek En Win suruh hadiahkan waktu birthday). Sekarang hobby remaja aku telah diturun kan kepada 2 orang anak perempuan aku. Bila aku mengemas bilik anak2 aku semalam barulah aku perasan yg diorg pun mempunyai banyak koleksi handbag......patutlah duit aku selalu kurang rupanyer anak aku yg habiska. Jom kita tgk apa koleksi yg diorg ada....




Ini beg sekolah diorg....anak perempuan aku Danea mmg minat tahap gaban dgn Brand GIRL ni....bukan nyer murah....menyampah aku kalau masuk butik GIRL ni mmg terbanglah duit aku. Kalau aku x beli muncung dia macam aku rasa nak gunting jer. Ameera pulak minat Dora & Princess. Tu sebab anak aku 2 jer buatnyer 8 tak kena mampos aku nak membelinyer....kalau x beli cakap x adil pulak. Aku bukan nak manjakan diorang tapi sebenarnyer aku pun suka tgk beg kat GIRL tu comel2 sgt....maklumlah kecik2 dulu mana aku berasa nak beli ni semua.....jangan harap bapak aku belikan. Selalu nyer aku akan pakai beg yg kakak aku dah x gunakan lagi "second hand". Aku ingat lagi beg sekolah aku dulu yg macam kotak tu belang2 hitam merah. Kira waktu tu paling lawa lah. Lenguh giler tangan aku bawa beg tu sbb dia mana ada tali nak sangkut kat bahu.....beg tu ala2 beg James Bond. Giler eksyen kau....kalau dapat pakai beg tu macam ikut trend lah konon.

Ini beg sekolah Danea. Cuba korang tgk satu set di beli. Wallet, Pencil case ada lagi botol air, file. Rabak2 poket aku. Kalau tak pandai jugak tak tahu lah. 

Ini  beg travel diorg. Mengada kan.....aku dulu kalau ikut parent aku jalan tumpang jer kat beg mak aku. Budak2 sekarang mana boleh.....nak beg sendiri konon....lempang baru tau. Ni laki aku lah melayan sangat.


Cuba korang tengok bertapa banyak nyer handbag budak dua orang ni. Gi KLCC ada beg khas....gi tgk wayang beg lain....gi travel beg lain. Menyampah.....pandai fesyen lah konon nyer. "Mama ni x pandai bergaya lah ada ker bawak handabag yg sama jer gi office". Ialah kalau bapak kau cop duit bolehlah tiap2 hari  mak kau ni beli handbag.


Atas rak tu handbag lagi......

Ini hobby Danea waktu cuti.....main IPAD. Aku nak pegang jgn harap dapat.

Ini pulak hobby Ameera....main computer. Jgn kau chatting ngan mamat Bangla sudah. Kena pantau ni....buat nyer dia terclik gambar bogel.....mampus aku. Bukan betul budak2 sekarang ni. Tapi selalu nyer diorg akan main games atau cari information. Kesukaan Ameera main games barbie tu yg boleh tukar2 baju, colour rambut, tukar warna kasut. Kalau zaman kita dulu guna patung kertas jer.....tak silap aku harga patung kertas tu 20 sen...bapak aku beli kat pasar malam (bapak aku mmg cari mainan murah jer untuk kitaorg...maklum lah anak ramai perempuan so belanja kenalah berhemah). Best patung tu boleh tukar macam2 baju, handbag, kasut. Aku ada bertin2 patung tu waktu kecik. 

No comments: